Can Cognitive Neuroscience Ground A Science Of Learning?

مشکلات یادگیری کودکان در زمینه ریاضیات در مقایسه با سایر زمینه های اختلالات یادگیری کمتر مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است. مشكلات پردازش اطلاعات بينايي به عنوان مسئلهاي شايع در كودكان مبتلا به اختلالات يادگيري مطرح شده است. نارساخوانی یا اختلال خواندن را می توان به عنوان مشکل پایدار یادگیری خواندن و خودکار شدن آن در کودکانی دانست که دچار عقب ماندگی شدید یا نارسایی حسی نیستند ولی توانایی خواندن در آن ها به طور معناداری پایین تر از حد توانایی های آن ها در زمینه های دیگر است. حتی یک بار هم به قادری معرفی شده ولی ایرج قادری آن زمان بااین استدلال که زینال بندری نقش سخت و حساسی است و یک بازیگر باتجربه باید آن را بازی کند هاشم پورا نپسندیده ونقش را به او نمی دهد.اما بعدها نظرش عوض می شود و برای بازی دراین فیلم بااو قرار داد بسته می شود. در مرکز درمان اختلال یادگیری برای کودکان دارای مشکلات خواندن، انتقال به سمت خودکار شدن، مشکل تر است که خود این مسئله بر توانایی کودک جهت تولید سریع نوشتن، اثر منفی دارد. در درمان اختلال نوشتن در بهترین مرکز درمان اختلال یادگیری ابتدا باید بررسی شود که کودک مبتلا به کدام نوع از اختلال نوشتن می باشد .در مرحله دوم جهت درمان اختلال نوشتن باید از تست های تشخیصی ادراک فضایی و مهارت های ریز انگشتی استفاده نمود و پس از تشخیص درست مشکلات نوشتن به درمان اختلال نوشتن به صورت تخصصی اقدام نمود.

ریاضی ویژه کودکان

Post has been generated by GSA Content Generator Demoversion.

ولی مشکل در گم کردن خط، وارونه نویسی و جهت نوشتن وجود دارد که از نقص در ادراک فضایی نشات می گیرد. نقص در ارتباطات و روابط فضایی. بازی های ریاضی برای کودکان 1 تا 5 ساله – بخش دومبازی های ریاضی برای کودکان 1 تا 5 ساله – بخش دوم در سه سالگی، دانش کودکان دربارۀ ریاضی و درک روابط متقابل به سرعت رشد می کند و زمینه برای یادگیری نسبت ها آماده می شود. برنامه هدفمند سبب می شود تا شما هدفمند درس بخوانید و تست زنی کنید . بررسيهاي انجام شده نشان ميدهد كه تقريباً 50% افرادي كه به عنوان نارساخوان شناسايي شدهاند داراي نارساييهايي در زمينه بصري – فضايي – حركتي بوده و به سبب همين اختلالات در تركيب و سازمان كلمات و جملات و درك علائم فضايي با مشكل مواجه هستند. تعاریف متفاوتی در مورد نارساخوانی وجود دارد اما همه آنها نارساخوانی را به عنوان یک ناتوانی یادگیری یا اختلال عصب شناختی که تحول مهارت های خواندن را تحت تاثیر قرار می دهند، می دانند و در صدد تعریف دو نشانه کلیدی در تعریف نارساخوانی(اختلال خواندن) هستند. در سلسله مراتب تحول زبان نيز نوشتن آخر از همه فراگرفته ميشود، هرچند در برنامه درسي كودكان ترغيب ميشوند حتي قبل از يادگيري خواندن بنويسند. Data was generated by GSA Content Generator DEMO.

متخصصان برنامه ریزی درسی معتقدند که؛ اصول اساسی موضوعات درسی باید به گونه ای ارایه شوند کهکشف نهایی مجهولات توسط دانش آموز صورت پذیرد. پس زمینه این برنامه بر اساس تصاویر جنگل­های انبوه ، قالببندی شده است که شامل 20 تمرین برای رشد مهارتهای مختلف شناختی می­باشد. نوشتارپریشی یا اختلال نوشتن یکی از انواع اختلال های یادگیری است که در این اختلال، مهارت های نوشتن بسیار ضعیف تر از آن هستند که از سن تقویمی، ضریب هوشی و سطح آموزش کودک انتظار می رود. محققان نشان داده اند که درک عدد و مقدار از سن 3 سالگی در کودکان آغاز میگردد و کودک قادر است تا اعداد را متناسب با سن خود درک کند. حاصلجمع هفت و سه عدد ۱۰ میشود که یک عدد دو رقمی است. پیشنهاد میشود با تفکر خلاقانه خود بازیهای مرتبط با هر درس را ابداع کنند و از نتایج باور نکردنی آن سود ببرند. گاهی اوقات ضعف در خواندن سؤال کلامی موجب ضعف در پاسخ ریاضی میشود. آزمون سنجش توانایی استدلال ریاضی: شامل 10 سؤال که از سؤالات حیطه استدلال تیمز ریاضی سوم راهنمایی و سؤالات میازاکی انتخاب گردید. در واقع از طریق بازی، کودک، مفاهیم انتزاعی را به صورت عینی تجربه می کند، تجربه ای که لذت بخش هم خواهد بود که به درونی شدن مفاهیم کمک می کند.

را به دو نوع کمی و کیفی تقسیم می کند.

یکی از بازیهایی که میتواند به شمارش درست اعداد در کودکان کمک کند، بازی قایم باشک یا همان قایم موشک خودمان است. همچنان که کودک رشد می کند، دست خط، خودکارتر می شود. این نرمافزار محیطی پویا برای آموزش مفاهیم ریاضی (به ویژه در هندسه و جبر) فراهم کرده به طوری که ارتباط این دو حوزه را ملموستر سازد. این کتاب شامل مفاهیم بنیادی ریاضی است که باید هر بچه قبل از ورود به دبستان با آنها درگیر شود. ناتوانی در خواندن یا اختلال خواندن و هجی کردن ضعیف که در مقایسه با توانایی های دیگر غیر قابل انتظار است. به بیانی دیگر ناتوانی های یادگیری ریاضی اصطلاحی برای گستره وسیعی از ناتوانی های دیرپا در حوزه ریاضیات است.با وجود اینکه شیوع اختلال یادگیری ریاضی را در دبستان 5-8 درصد برآورد کرده اند. مرکز ملی ناتوانی های آمریکا، اختلال ریاضی را به دو نوع کمی و کیفی تقسیم می کند. اجرای طرح توسعه آموزش پیش دبستانی در ایرلند شمالی به احداث بیش از ۹۰۰ مرکز جدید آموزشی ظرف مدت ۴ سال منجر گردیده است. در بهترین مرکز درمان اختلال یادگیری تهران به تقویت و اصلاح تک تک موارد فوق پرداخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *