مقاله معلم در یاددهی محتوای کتاب ریاضی پایه ششم دبستان چه نقشی دارد

آیا میتوان گفت که ریاضی محض تنها یک فعالیت ذهنی است وهیچ کاربردی ندارد و در کنار آن ریاضی کاربردی، کاربرد ریاضیات را در علوم وفنون مختلف بررسی میکند وآیا طبق نظر «هارولدهاردی» ریاضیدان بزرگ انگلیسی، تنها باید به خاطر زیبایی ریاضیات ( ریاضیات محض ) به آن پرداخت واین علم هیچ ارزش علمی ندارد ؟ این دانش آموزان نیز به فراخور سطح شناختی و نیازفردی ،به فراگیری مباحث ریاضی و بهره گیری از این علم برای حل مسائل روزانه خود نیازمندند. از طرفی مباحث و محیط آموزشی آی مت علی رغم اینکه مکمل آموزش های رسمی است. دانشآموزان عزیز میتوانند با تهیهی جلد دوم این عنوان به مباحث ریاضی دوازدهم تجربی دسترسی داشته باشند. توصیه ما این است که با iMaths تا پایان دوره ها همراه باشید و اگر نگران بالا رفتن سن کودک خود هستید می توانید از دوره های ویژه که به صورت فشرده برگزار می شود استفاده کنید. از همین رو ، یادگیری آن به صورت مفهومی از پایه های ابتدایی می تواند زمینه های موفقیت دانش آموزان را فراهم سازد. هدف: پژوهش حاضر ارزیابی مواد آموزشی برنامه درسی ریاضیات پایه ششم ابتدایی دانشآموزان آهسته گام بود. رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی همچنین با اشاره به اینکه معتقدیم تربیت بر تعلیم مقدم است گفت: تربیت مسئله بسیار مهمی است.

ریاضی ویژه کودکان

Post was generated by GSA Content Generator DEMO.

ریاضیات دبستان

علاوه بر کار کردن روی مهارتهای ریاضی، این برنامه برای معادلات جمع، معادلات تفریق، معادلات ضرب، معادلات دومرحلهای و مسائل دیگر ریاضی مناسب است. آیا iMaths روی بقیه درس ها هم به اندازه ریاضی تاثیر دارد؟ برای شروع، اعداد را بر روی هر لیوان یونولیت بنویسید و آنها را درون هم قرار دهید. اما از آنجا که در iMaths تلاش می شود خصوصیات فردی کودکان نیز مد نظر قرار گیرد، مربی به این قضیه توجه داشته و در صورت نیاز کودکی به آموزش فردی به صورت تک نفره و یا با آموزشی متفاوت، تلاش می کند کودک را در رسیدن به درک مفهوم یاری دهد. آموزش های iMaths گروهی انجام می شود یا فردی؟ اولین کسی که دو سال مدال طلا گرفت و اولین فردی بود که در آزمون المپیاد ریاضی نمره کامل گرفت. شعار iMaths اینست که خداوند همه کودکان را خلاق آفریده و فقط باید شرایط شکوفایی ایجاد شود.

در پایه اول دبستان بیشترین تمرکز بر آموزش نوشتن و خواندن است، کودکانی که آی مت را گذرانده اند و با اعداد آشنا هستند، می توانند علاوه بر تمرکز بیشتر بر یادگیری زبان فارسی، با اعتماد به نفس بیشتری در ساعات تدریس ریاضی عمل کرده و بازخورد مثبتی از معلم خود دریافت کنند که بی شک در افزایش مهارت های اجتماعی و ارتباطی آنان بی تاثیر نخواهد بود. پژوهش های زیادی وجود دارد که نشان می دهد آموزش مفاهیم پایه در یک محیط غنی در این دوره باعث عملکرد بسیار مطلوب در دوره های بعدی شده است. سوماً کتاب های iMaths به شکلی طراحی شده اند که مطالب در سه دسته جدید، مروری و پیشرفته آموخته های قبلی است تا هیچ مطلبی در ذهن کودکان بدون تمرین و ارتباط با مطالب قبلی باقی نماند. همانطور که در پاسخ های قبلی توضیح داده شد شیوه ی آموزش در آی مت باعث عمق بخشیدن به یادگیری مفاهیم ریاضی از طریق غنی کردن محیط است. لازم به ذکر است که این ارزیابی به صورت غیر ملموس است و در طی دوره (نه در یک مقطع) توسط مربی صورت می گیرد. آی مت غیر از آموزش مفاهیم ریاضی چه تاثیرات دیگری دارد؟ زبان منطق گزارهها، نحو و معناشناسی منطق گزارهها، استنتاج طبیعی، قضایای صحت و تمامیت در منطق گزارهها، تصمیم پذیری منطق گزارهها، زبان منطق مرتبه اول، نحو و معناشناسی منطق مرتبه اول، استنتاج طبیعی، قضایای صحت و تمامیت در منطق مرتبه اول، قضیه فشردگی، قضایای افزایشی و کاهشی لونهایم – اسکولم و کاربردهای مختلف آن، حساب و آنالیز غیر استاندارد، مفاهیم قضایای ابتدایی نظریه مدلها مانند مفاهیم زیر مدل، زیر مدل مقدماتی، همریختی و یکریختی بین مدلها و …

با شروع تحصیل در کلاس اول، درس ها تکراری و خسته کننده نخواهند بود؟ شباهت زیادی با این آموزش ها نداشته و باعث نمی گردد که آموزش های رسمی خسته کننده و تکراری به نظر بیایند. از جمله تحقیق دانکن و همکاران(۲۰۰۷( که بیان می دارد: نمرات پیشرفت ریاضی در سال های آغازین زندگی پیش بینی کننده معنی دار و دقیق نمرات ریاضی و نمرات خواندن و درک مطلب در دوره های بعدی تحصیل بوده است. او و دیگرانی که برای این کار تلاش کردند به ریاضی به عنوان یک بازی فلسفی نگاه می کردند. در نهایت، ریاضیدانان بسیاری در مورد مطالبی که مطالعه می نمایند که منحصرا دلایل علمی محض داشته، ریاضیات را بصورت هنری برای پروراندن علم، صرف نظر از تجربی یا کاربردی، می نگرند. ریاضی چالش برانگیزترین و از نظر خیلی از والدین و آموزگاران مهم ترین درس مدرسه محسوب می شه. اما تاثیر مستقیم iMaths بر یادگیری دیگر علوم و مفاهیم درسی در ایران مورد بررسی قرار نگرفته است(چند تحقیق در حال طراحی است) اما مشاهدات مربیان و گزارشات والدین حاکی از بالا رفتن تمرکز و دقت کودکان، ارتقاء مهارت فکر کردن، هماهنگی بیشتر چشم و دست، درک فضایی و افزایش علاقه مندی به آموختن است که می تواند مقدمه پیشرفت در دیگر دروس باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *