صفحه نخست – خانه ریاضیات اصفهان

گروهی از کودکان نیز به دلیل بی حوصلگی و نداشتن شکیبایی به محاسبه درست عملیات های ریاضیات نمی پردازند که سبب می شود پاسخ درست مشاهده نگردد. این دستگاه شمار كه بسیار پیچیده می باشد قدیمی ترین دستگاه شماری است كه آثاری از آن در كهن ترین مدارك موجود یعنی نوشته های سومری مشاهده می شود. البته این مفهوم بسیار پیچیده تر از تعریف گفته شده است. منطق درونی ریاضیات نه تنها مفهوم ها و قضیه ها را مانند حلقه های یک زنجیر به هم مربوط میکند ، بلکه در ضمن ، راه را برای ادامه آن هم نشان می دهد . والدین عزیز برای آشنایی کودک خود با مفهوم حجم، وزن و نسبت، میتوانند با کمک ظروف اندازهگیری از او بخواهند مقادیر برنج، حبوبات یا مایعات را برای تهیه غذا پیمانه کند. این روش برای تمرین جمع اعداد سه یا دورقمی مناسب است. حالت آرمانی اینه که کودک به فردی تبدیل بشه که بتونه راه حل های بهتر و یا حداقل خلاقانه و متفاوتی رو ابداع کنه که با وجود اینکه با روش معمول حل این مسئله تفاوت داره، منجر به جواب درست بشه.

ریاضیات دبستان

با توجه به اینکه مقطع ابتدایی زیربنای یادگیری و رشد فرزندان در آینده می باشد، خلاقیت در روش های تدریس ریاضی ابتدایی باعث میشود دانش آموزان مشتاقانه برای حضور در کلاس آماده شوند. با وجود اینکه ممکن است زبان ریاضی ناآشنا به نظر برسد ، اما فهم آن آسان است . سامان سلامیان دبیر ریاضی در تهران و ایران بر خلاف دیگر دبیران همیشه در تمام کلاس های خود به شاگردان می گویند که کنکور آسان است ،تنها نیاز به کمی همت و تلاش دارد . خلق فضای رشد و تعالی انسانی، همراه با ایجاد انگیزه های یادگیری از طریق افزایش توانمندی های اخلاقی، شناختی، عاطفی- اجتماعی و مهارتی با توجه به تفاوت های فردی، از مهمترین اهداف فرآیند آموزشی در خانه ریاضیات غرب تهران میباشد . موجب نا کارآمدی در یادگیری درس ریاضی می گردد. این مسئله به این دلیل در ذهن دانش آموزان ایجاد می شود که آن ها آشنایی کافی با نحوه حل سوالات و راه حل های گوناگون آن ها نداشته و در برخی مواقع متوجه منظور کلی سوالات ریاضی نمی شوند . اما مشکل اصلی اکثر داوطلبین در این درس همانند سایر دروس به وجود فرمول های پرتعداد و گاها مشابه هم در این درس بر می گردد؛ به طوری که برخی داوطلبین بعد از چند ماه مطالعه احساس می کنند تسلط کافی بر فرمول های آن ندارند. This data was created with the help of GSA Content Generator Demoversion.

حقیقتی ندارد اما بالاترین زیبایی را داراست.

چیزی که بدتر است این است که کسانی که ریاضیات نمی دانند به جهالت خودشان پی نمی برند و در نتیجه در پی چاره جویی برنمی آیند.» می توانم همین جا سخن را پایان دهم اما ممکن است بعضی ها فکر کنند که شاید خیلی چیزها در هفت قرن گذشته تغییر کرده باشد. بعد این مجموع وزن یا قد را با سایر چیزها مثل وزن یک ماشین یا قد یک ساختمان مقایسه کنید. ضرب های زیر را حل کنید . روش انتگرال گيري ارشميدس در ریاضی استثنايي و فوق العاده بود جبر، نقش هاي بنيادي، كليات و حتي واحد اعشار را هم نمي دانست. ریاضی میتواند تاحدودی، منش را هم پرورش دهد اما مهمترین نقش آن، توسعه تفکر است. « ریاضیات هیچ حقیقتی ندارد اما بالاترین زیبایی را داراست. شاهدی تازه می آورم، پال دیراک از خالقان مکانیک کوانتومی، معتقد است که وقتی تئوری فیزیکی ای را پایه ریزی می کنید نباید به هیچ شهود فیزیکی اعتماد کنید. پس به چه چیزی اعتماد کنید؟ در این جاست که قابل اعتماد بودن ریاضیات به روشنی رخ می نمایاند. یادگیری صحیح، ریشه ای و فعالانه ریاضی به معنای اینه که فرد یاد بگیره به شیوه یک ریاضیدان به موضوعات نگاه کنه و یکی از اصول اولیه برای داشتن چنین نگاهی که باید برای آموزش ریاضی به کودکان، مدنظر باشه اینه که کودک بتونه به شیوه منطقی به موضوعات مختلف فکر کنه.

با توجه به این موضوع بهتر است برای رفع این اضطراب و نگرانی ، دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی ، نمونه سوالات امتحانی نوبت اول ریاضی سال های قبل را مطالعه نمایند تا با نوع سوالات و راه حل های آن ها بهتر آشنا شوند . شما می توانید با کمک این جزوات و سیدی های آموزشی در وقت خود صرفه جویی کنید ،البته باید گفت این سیدی ها تنها برای دانش آموزانی نیست که دیر شروع کرده اند ، هر فردی می تواند در کنار مطالعه درس ریاضی ،با استفاده از این سیدی ها مطالب را بهتر درک کند . با توجه به این که امتحان نوبت دوم درس ریاضی پایه چهارم ابتدایی تمام مباحث آموزش داده شده در این کتاب درسی را شامل می شود ، لذا نیاز به مطالعه سوالات بیشتر و متنوع تری نیز دارد ، بنابراین برای آشنایی بیشتر دانش آموزان چهارم دبستانی با نوع سوالات امتحانی نوبت دوم ریاضی چهارم ابتدایی و رفع نگرانی والدین و دانش آموزان از بابت تنوع سوالات این درس ، در این قسمت چند سری از نمونه سوالات نوبت دوم ریاضی چهارم ابتدایی قرار گرفته است . البته، من در اینجا از آن گونه زیبایی که حواس را متأثر می کند، یعنی از زیبایی اوصاف و ظواهر، سخن نمی گویم؛ نه به این جهت که این زیبایی ها را دست کم بگیرم، نه چنین نیست، اما این زیبایی ربطی به علوم ندارد، منظورم زیبایی ژرف تری است که از نظم هماهنگ اجزا بوجود می آید و تنها هوش ِ ناب قادر به درک آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *