ریاضیات زیبا – نشر نی

تحقیق آناکیروا و آمبیکا گاوا ( 2002 ) بر روی گروه پیش دبستان نشان داد که معلم با استفاده از وسایل بازی معمولی می تواند باعث ایجاد تجارب یادگیری در کودکان و در نتیجه موجب هدایت یادگیری ریاضیات در کودکان پیش دبستانی گردد. کارپنتر، موزرزو رامبرگ ( 1982) دریافتند که راهبردهای کشف شده توسط کودکان برای حل مسائل جمع وتفریق، غالباً کاراتر و مفهومی تر از مراحل انجام مکانیکی مسائل در بسیاری از برنامه های درسی هستند و این امکان پذیر نیست، مگر با ایجاد زمینه ها و فرصت های مناسب برای فعالیت آزاد و هدایت شده کودکان. یا مثلاً ممکنه کودک هنگامی برای مفهومی مثل حجم یا گنجایش، احساس نیاز کنه که قرار باشه ظرفی انتخاب کنه و مقداری آب رو از ظرف دیگه ای به اون منتقل کنه، بدون اینکه آبی در ظرف اصلی زیاد بیاد یا از ظرف دیگه سرریز کنه. 3. پس آزمون :بعد از آموزش هایی که به کودکان در رابطه با مفاهیم ریاضی پیش از عدد، توسط اسباب بازی های آموزشی داده شد، همان آزمون یکبار دیگر تکرار شد و بعنوان پس آزمون مورد استفاده قرار گرفت.

ریاضیات دبستان

فردریک فروبل ( 1782- 1852).بنیانگذارکودکستان به شدت براین عقیده بود که مرحله ی پیش از دبستان، گامی اساسی در پلکان تجربه تربیتی است. همچنین این مطالعات نشان داده است که بسیاری از دانش آموزان، درسی مثل هندسه را به شیوه مورد علاقه خود فرا نمی گیرند و یکی از دلایل اجتناب از یادگیری هندسه، روش تدریس ریاضی در دوران ابتدایی است. صاحب توپ باید، این نام فارسی را تشخیص دىد و به درستی با توپ همکلاسی خود را که صاحبآن نام است هدف قرار دىد. می­توان امیدوار بود که یادگیرندگان به جای حفظ کردن فرمول­ها، ریاضیات را دریابند و بیاموزند که چگونه یاد بگیرند و چگونه در موقعیت­های واقعی از آن مهارت­ها استفاده نمایند. و از 1./. کمتر میباشد، با اطمینان 99 درصد نتیجه می گیریم که استفاده از اسباب بازی های آموزشی در یادگیری مفهوم دراز- کوتاه تأثیر دارد. می باشد و از 1./0کمتر می باشد با اطمینان 99 درصد نتیجه می گیریم که استفاده از اسباب بازی های آموزشی در یادگیری مفهوم سبک – سنگین تأثیردارد. لغات وسیع هست مثلا میتونی504 یا لغات ضروری، تافل یا هرچیزی که باهاش راحتی را هر روز توی برنامه ات بزاری و همش بخونی و مرور کنی ولی در تایم کم. Content was generated by GSA Content Generator DEMO.

نکته: برای دوستانی که هدفشون فقط I.C.D.L هست فقط بخش اول یعنی «واژه پرداز» را بخوانند. و از 1./. بیشتر می باشد، نتیجه می گیریم که استفاده از اسباب بازیهای آموزشی در یادگیری مفهوم پهن- باریک تأثیر ندارد. و از 1./. کمتر می باشد، با اطمینان 99 درصد نتیجه می گیریم که استفاده از اسباب بازی های آموزشی در یادگیری مفهوم بزرگ – کوچک تأثیر دارد. اما در نظر داشته باشید که اساتید حاضر در این سایت ها به زبان انگلیسی تدریس می کنند و در ضمن هزینه کلاس های ریاضی مدرسین سایت های مذکور به دلار بوده و از ۲۵ تا ۸۰ دلار برای یک ساعت است که هزینه بالایی می باشد. ریاضی و بازی فرصتهایی برای تمرین دارند، غالباً بدون نیاز به معلمان برای حل مشکلات میتوان به بازی با ریاضی اعتماد کرد. آیا میتوان این علم را در چند جمله معرفی کرد؟ هرچند کارشناسان اقدام به این کار کردهاند و ما اگر به این نتیجه برسیم نگاه غیرمنصفانه در جریان این اقدامات رخ داده آن را اصلاح خواهیم کرد. This has been generated by GSA Content Generator Demoversion.

بازی و ریاضی

ریاضی محض: هدف از این شاخه ریاضی، تربیت متخصصان جامع در علوم ریاضی است که آمادگی لازم برای ادامه تحصیل در جهت اشتغال به پژوهش و نیز انتقال علم ریاضی در سطوح دانشگاهی را داشته باشند. دبیری (1384)، در پژوهشی که تأثیر اسباب بازی های آموزشی بر یادگیری برخی از مفاهیم ریاضی برای دانش آموزان دختر عقب مانده ذهنی آموزش پذیر در دوره پیش از دبستان مورد بررسی قرار داد، بر اساس نتایج پژوهش خود چنین بیان کرد: دانش آموزانی که با اسباب بازی ، آموزش دیده بودند در نمرات مفاهیم ریاضی، بهتر از آنانی که آموزش ندیده اند عمل می کنند. دوم اینکه در بعضی جلسات و بویژه جلسه پانزدهم صحبت از تاریخچه ای از ریاضیات می دهد و این همان نکته ای است که در آموزش ریاضی غافل مانده و اینکه ریاضیات در طول چند هزار سال تکامل یافته و شما نباید از خویش انتظار داشته باشید که با وقت کم ریاضی را یاد بگیرید و بنابراین به شما اعتماد به نفس میدهد که ادامه بدهید و اگر در بعضی موارد بحث را نگرفته باشید احساس نگرانی کنید . وقتی کسی از شما میپرسد ریاضی به چه درد میخورد منظورش کاربردهای علم ریاضیات نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *