روش های یاددهی و یادگیری ریاضی دبستان – یارا تلنت

دانش آموزان ابتدایی ، باید از همان ابتدا ریاضیات را درک کرده و بفهمند . ۴-۲. در روش های قدیمی ، بیشتر به نکته های امتحانی توجه می شود که در این صورت ، دانش آموزان ریاضیات را سطحی یاد می گیرند و چیزی از اندیشه ی ریاضی باقی نمی ماند. در این صورت اصلاً یاد گیری عمیقی اتفاق نمی افتد . بدین ترتیب دانش آموزان حتی قدرت نطقشان نیز تقویت نمی شود و از اعتماد به نفس قابل توجهی برخوردار نخواهند بود. با توجه به این که امتحان نوبت دوم درس ریاضی پایه اول ابتدایی تمام مباحث آموزش داده شده در این کتاب درسی را شامل می شود ، لذا نیاز به مطالعه سوالات بیشتر و متنوع تری نیز دارد ، بنابراین برای آشنایی بیشتر دانش آموزان اول دبستانی با نوع سوالات امتحانی نوبت دوم ریاضی اول ابتدایی و رفع نگرانی والدین و دانش آموزان از بابت تنوع سوالات این درس ، در این قسمت چند سری از نمونه سوالات نوبت دوم ریاضی اول ابتدایی قرار گرفته است . بخش دوم از کتاب ریاضی اول ابتدایی شامل درس های ششم تا هشتم این کتاب شده و تمامی موارد عنوان شده را شامل می شود . فصل اول ریاضی ششم به عدد و الگوهای عددی می پردازد..

آموزش ریاضی دبستان

فهمیدن ریاضیات به معنای انجام دادن آن است و انجام دادن ریاضی ، توانایی حل مسائل آن محسوب می شود. دانلود رایگان آموزش ریاضی مهندسی (فیلم کامل) موضوع این بخش از مهندس یار است. درس های شانزدهم تا بیستم در دسته بندی بخش پنجم ریاضی اول ابتدایی قرار می گیرند . در واقع در این روشها ، یک دانش آموز ابتدایی به صورت اشتباه آموزش می بیند و به یاد گیری با این روش ها عادت می کند به طوری که در سال های بعد ترک این روش ها آنقدر مشکل می شود که دانش آموزان ترجیح می دهند در یاد گیری خود ا ز روش های دیگر استفاده نکنند . آموزش ریاضی با بازی یکی از موثرترین روش های استفاده از مدل ها می باشد که در این روش دانش آموزان می توانند در فرایند آموزش مشارکت داشته باشند. ممکن است در بین دانش آموزان ، یکی ، دو نفر با دیگران متمایز بوده و بهتر عمل کنند ولی اکثر بچه ها از مشکلات بسیاری در کلاس رنج می برند.. در این روش ، یاد دهی همراه با فعالیت است ـ یاد دهی به وسیله ی عمل و آگاهی . به عبارت دیگر در آموزش ریاضی در این دوره ، باید از روش هایی بهره برد که توانایی ذهنی – ریاضی دانش اموزان را تقویت کند ، باعث رشد فکر و ایده در ذهن آنان شود و در نتیجه یاد گیری فعال ایجاد نماید . This has been generated by GSA Content Generator Demoversion!

خیلی مهم است که همزان با شرکت در کلاسهای مدرسه و کلاسهای تقویتی خود دانش آموز هم درس بخواند. همانطور که گفته شد این کلاسها حالت تقویتی دارد و درست نیست که جایگزین کلاسهای اصلی گردد. بعد به عنوان راهنمایی به آن ها می گوییم که در یک برگ کاغذ ، این مستطیل ها را کنار هم بکشند . در تدریس هر مفهوم ریاضی قبل از معرفی آن مفهوم، بهتر است یک مساله برای دانش آموزان مطرح شود که کودکان را به تفکر وادارد. برای جمع یا تفریق دو کسر با مخرج های نابرابر بهتر است ابتدا کوچک ترین مخرج مشترک دو کسر را پیدا کنیم و سپس جمع یا تفریق را انجام دهیم. به همین ترتیب میشه کودک رو در سنین مدرسه هدایت کرد که تکنیک های محاسباتی (مثل روش های جمع و تفریق و …) و یا فرمول های مختلف (مثل فرمول محاسبه مساحت یا محیط چندضلعی ها و…) رو خودش کشف کنه. از این رو در تدریس ریاضی در پی محاسبه کردن نیستیم بلکه هدف اصلی، پرورش تفکر منطقی در دانش آموزان است. می توان گفت که یکی از راه کار های بهبود وضعیت آموزش ریاضی ، بهبود روش های به کار گرفته شده در آموزش این درس است.

«روزی روزگاری ، یک شهر عجیب وجود داشت که همه ی ساکنان آن به شکل انواع خط بودند . این روش از ترکیب چندین روش به وجود می آید، آن را می توان در تمام مراحل آموزشی یک مفهوم ریاضی به کار گرفت. در نوشتارهای دیگر مجله فرادرس با مفهوم اعداد و همچنین مجموعه اعداد صحیح و طبیعی آشنا شدید. برای این که دانش آموزان یادگیری لذت بخش تر و صحیح تری از این بخش از کتاب ریاضی اول ابتدایی داشته باشند بهتر است ویدئوی تدریس بخش سوم درس ریاضی اول ابتدایی را که در این بخش قرار گرفته است به صورت رایگان دانلود کرده و آموزش های آن را مشاهده نمایند . یادگیری صحیح و اصولی ریاضی در کودکان هنگامی اتفاق می افتد که بتوانیم آن ها در این دو بُعد پرورش دهیم. اگر از معلمان پایههای بالاتر، دبیرستان و اساتید دانشگاه بپرسید که یکی از مشکلات اصلیشان در آموزش چیست، جوابی که میگیرید ناتوانی در درک و فهم و مهارتهای حل مساله است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *