بازی با اعداد و نقش کلیدی آن در عملکرد ریاضی دانش آموزان

اختلال خواندن، نوشتن و ریاضی که قبلا به عنوان اختلال های مستقل و مجزا محسوب می شدند، اکنون در اختلال یادگیری خاص گنجانده شده اند. در درمان اختلال نوشتن در بهترین مرکز درمان اختلال یادگیری ابتدا باید بررسی شود که کودک مبتلا به کدام نوع از اختلال نوشتن می باشد .در مرحله دوم جهت درمان اختلال نوشتن باید از تست های تشخیصی ادراک فضایی و مهارت های ریز انگشتی استفاده نمود و پس از تشخیص درست مشکلات نوشتن به درمان اختلال نوشتن به صورت تخصصی اقدام نمود. کودک نارساخوان است، مخصوصا وقتی متن دشوار است و مشکل نوشتن از مشکل خواندن سرچشمه می گیرد. زيرا دادههاي موجود حاكي است كه مثلاً اكثر كودكان دچار اختلال خواندن صرف نظر از ميزان بهره هوشی، نقايص مشابهي در زمينه مهارتهاي پردازش آواشناختي دارند. ژان باتیست فوریه در مسأله انتشار حرارت روش بدیع و جالبی اختراع کرد که یکی از مهمترین مباحث آنالیز ریاضی گردید. دو سرفصل کلیدی در ریسکهای ناشی از فعالیتهای دولت برای اقتصاد، تغییر ناگهانی مقررات و نقض عهدهای دولت در قراردادها، بویژه قراردادهای سنگین سرمایه گذاری است که مهم ترین مصداق آن در اقتصاد امروز ایران واگذاری های اموال دولتی به بخش خصوصی محسوب می شود. ۳- یادگیری تکنیکهای محاسباتی، به کارگیری صورت قضیهها در حل مسئلهها. Article has been generated with GSA Content Generator DEMO.

ریاضیات دبستان

عارضه مشهور به نارسا خواني نوعي غيرمعمول از اختلال شديد در خواندن است كه سالهاي زيادي است براي مجامع آموزشي و پزشكي به صورت معما درآمده است. در این سیستم تمامی مفاهیم به صورت عینی و لمسی منتقل می گردد و دوره کاملاً کودک محور بوده و مدرس بیشتر یک هدایت گر است. نوشتارپریشی یا اختلال نوشتن یکی از انواع اختلال های یادگیری است که در این اختلال، مهارت های نوشتن بسیار ضعیف تر از آن هستند که از سن تقویمی، ضریب هوشی و سطح آموزش کودک انتظار می رود. تعاریف متفاوتی در مورد نارساخوانی وجود دارد اما همه آنها نارساخوانی را به عنوان یک ناتوانی یادگیری یا اختلال عصب شناختی که تحول مهارت های خواندن را تحت تاثیر قرار می دهند، می دانند و در صدد تعریف دو نشانه کلیدی در تعریف نارساخوانی(اختلال خواندن) هستند. ۵-۲. به نظر می رسد که برخی از روش های مورد استفاده در مدارس ما ، طوری هستند که گویی ذهن دانش آموزان را لوح سفید می پندارند در حالی که آن ها هرگز ایده ها را زمانی که معلم ها آن ها را نمایش می دهند ، جذب نمی کنند . یکی از مسائلی که برای کودکان دارای مشکلات یادگیری وجود دارد، این است که این کودکان در فرایند صوت شناسی، برهجی نمودن، بیشتر از الگوی حافظه کلمه خودکار تکیه می کنند.

در آمریکا سرمایهگذاریهای زیادی روی علوم زیستی شده است و به تبع آن هم دانشجویان فراوانی وارد رشتههای مرتبط شدهاند. علم ریاضی شاید در ظاهر خیلی خشک و بی مزه باشد اما افرادی که به این علم علاقه دارند قطعا شیرینیهای جذاب آن را حس کردهاند. در پنجمین ویرایش راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی، طبقه اختلالات عصب- تحولی را مطرح کرده و این طبقه را شامل اختلالاتی می داند که رشد و تحول صحیح مغز یا دستگاه عصبی مرکزی در دوران رشد مختل می شود. مهارتهاي نگارش در اكثر كودكان با خواندن همبستگي دارند، اما در برخي كودكان فهم خواندن فراتر از توانايي آنها براي بيان افكار پيچيده است. خواندن يكي از بخشهاي اصلي نظام يكپارچه زبان است كه ارتباط نزديكي با زبان شفاهي و نوشتن دارد. تبحر در زبان نوشتاري مستلزم داشتن مهارتهاي پايهاي كافي در زبان شفاهي و بسياري از قابليتهاي ديگر است. بررسيهاي انجام شده نشان ميدهد كه تقريباً 50% افرادي كه به عنوان نارساخوان شناسايي شدهاند داراي نارساييهايي در زمينه بصري – فضايي – حركتي بوده و به سبب همين اختلالات در تركيب و سازمان كلمات و جملات و درك علائم فضايي با مشكل مواجه هستند.

ریاضی ویژه کودکان

اختلال خواندن تقريباً در 75 درصد كودكان و نوجوانان دچار اختلالات يادگيري ديده ميشود. لذا تمام فعالیت ها در زمان کلاس است و تکلیفی در منزل وجود ندارد. گاهی از او سؤالاتی در مورد زمان بپرسید مثلاً:«برای خوردن عصرانه تا ساعت ۴ چند دقیقه دیگر مانده است؟ نارساخوانی یا اختلال خواندن را می توان به عنوان مشکل پایدار یادگیری خواندن و خودکار شدن آن در کودکانی دانست که دچار عقب ماندگی شدید یا نارسایی حسی نیستند ولی توانایی خواندن در آن ها به طور معناداری پایین تر از حد توانایی های آن ها در زمینه های دیگر است. صفر کوتاه: با دو انگشت شصت و وسط در حالی که محور افقی را لمس میکنند، مهرهها را از سمت راست به چپ مرتب میکنیم. فرصتهاي استخدام براي دانشآموزان دچار ناتوانیهاي يادگيري كه در خواندن و در كل پيشرفتهاي تحصيلي ضعيفاند، كاهش مييابد. حالتي كه در آن پيشرفت خواندن پايينتر از حد موردانتظار برحسب سن، آموزش و هوش كودك است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *