آموزش ریاضی به کودکان ویژه والدین

پس چرا بسیاری از دانش آموزان در ریاضی مشکل دارند؟ به او نشان دهید که اعداد در زندگی اش چه نقشی دارند. با او بازیهایی را انجام دهید که مفاهیم دور، نزدیک و درون و بیرون را یاد بگیرد؛ مثلاً «توپ را پرت کن تو سبد» و «توپ را بنداز بیرون». در بررسی تاریخچه ریاضی می توان گفت که تقریبا تمام کارهای مهم ریاضی قرن چهارم بوسیله دوستان یا شاگردان افلاطون انجام شده بود. بله مشکل پیدا شد جنگ بود من حسابم ضعیفه یا شما خیلی باهوشین دختر 37 ساله زمان جنگ چند سالش بوده ادم هایی که توجنگ بودن چند سالشون بوده یا شایدم یه دلیل ساده داره معیارهایی برای تشکیل خانواده در حال حاضر وجود داره که با جامعه و شرایط هماهنگ نیست و این واقعیتی است که درک انسانی واجتماعی ما ایرانی ها در این دوره ها پایین قراردارد . ریاضیدان یونانی اولین دانشمند غربی بود که در فرن سوم میلادی و در حل معادلات درجه یک، به اعداد منفی برخورد کرد اما آن را غیرمعقول و مضحک توصیف کرد. موریس کلاین می نویسد: یونانی های قدیم واقعیت های دنیای اطراف خود را با علم ریاضیات منطبق می دیدند و حقیقت نمایی طرح کیهان را در ریاضیات می یافتند. This data has been written by GSA Content Generator Demoversion.

ریاضیات دبستان

Aug 2, 2009 – همه ی برنامه های معلم تحت عنوان مهارتهای فرایند تدریس در سه بخش مجزا، مهارتهای به نفس و خود شناسی و آشنایی با مسائل دینی، اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی و آماده سازی .. می یابد و دیگری تعداد صفحه های کتاب درسی با رعایت پیچیدگی مفاهیم. برنامه ریزی درسی و روش صحیح کتاب ریاضی پایه دوم ابتدایی مطالعه دروس ، نقش بسیار پر رنگی در پیشرفت تحصیلی دانش آموز ایفا کرده و می تواند موفقیت در امتحانات و مقاطع تحصیلی بالاتر را تضمین نماید . شاید شما هم این جمله ی معروف را که بسیاری از اساتید تربیتی به کار می برند شنیده باشید: وقتی مغز بچه ها خوب کار می کند که دستشان خوب کار کرده باشد و اشیا را لمس کند. در کتابفروشی ها و کتابخانه ها تعداد زیادی کتاب برای مطرح کردن این مسائل وجود دارد. نظریه ها و عمل نمی توانند خیلی از هم فاصله بگیرند و اگر یکی از آنها جلو افتاد ، دیگری سعی می کند خود را به آنها برساند .

روش حفظ کردن به کودکان می گوید که چه چیز را یاد بگیرند نه اینکه چگونه یاد بگیرند؟ مثلاً بیشتر به چه معنی است؟ کمتر به چه معنی است؟ دیسکلکولیا – نوعی اختلال در یادگیری ریاضی است که در آن فرد برای حل مشکلات حسابی و درک مفاهیم ریاضی دچار یک مشکل سخت میشود. بنابراین با پیشرفت درسی و موقعیت کلی فرد ارتباط چندانی نمیتواند داشته باشد. چون بالاخره با تداوم بازی در زمان و روزهای بعد و نیز افزایش رشد شناختی او مهارت ریاضیاش در تناظر یک به یک اعداد بالا میرود. بعد از یادگیری درس تنها با حل کردن تعداد کمی مسئله آن مبحث در ذهن شما می رود . نخست به او کمک کنید تا عدد ۵ بشمارد و بعد تا عدد ۱۰ جلو بروید. هر چند کودک میتواند به طور طوطیوار تا عدد ۵ یا حتی بیشتر بشمارد اما در واقع درک عددی او نهایتاً تا عدد ۳ است.

بگذارید خود او دو تا بشقاب را جلوی هر صندلی بچیند.

ابتدا باید به کودکان مفهوم عدد را یاد داد و زیربنای ریاضیات را به آنها آموخت. یکی از مفاهیمی که قبل از شروع آموزش رسمی ریاضی میبایست کودکان یاد گرفته باشند، مفهوم «گروهبندی» و «دستهبندی» است. مثلاً برای یک نفر دو تا چنگال و قاشق بگذارد و برای یک نفر اصلاً لیوان نگذارد که این پدیده اصلاً اشکال ندارد و نباید زود ناامید شوید. بگذارید خود او دو تا بشقاب را جلوی هر صندلی بچیند. هر ساله فهرست حذفیات کنکور سراسری قبل از برگزاری و شروع ثبت نام آزمون اعلام می شود. بنابراین، شما میتوانید از هر فرصتی برای یاددهی شمردن به کودک استفاده کنید. پس از مدتی بازی میتوانید مفهوم گروهبندی را برای او توسعه دهید. برای کمک به درک بیشتر کودکان از ریاضی، میتوانید راهکارهای زیر را به کار گیرید. او همچنین به درک مفهوم سیال بودن مایعات در علوم میرسد که مایعاتی مثل آب سریعتر از لیوان میریزد تا جامداتی چون شن و آرد. ریاضیات روح را صفا می بخشد و ذهن را برای درک حقیقت آماده می کند. همینطور که برای شام آماده میشوید، از او بخواهید تا در چیدن میز کمکتان کند. برای عمقی خواندن لازم است تا پایه ای قوی داشته باشید . سؤال های ساده ای مطرح کنید و به آنها جواب دهید: مامان چند تا کفش پوشیده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *